- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- Karácsony Sándor Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Időközi Választás 2022
- Általános tájékoztatás választópolgároknak
- Általános tájékoztatás jelölő szervezeteknek, jelölteknek
- HVB határozatok
- HVI hirdetmények
- Elérhetőségek
Általános tájékoztatás jelölő szervezeteknek, jelölteknek
Jelölő szervezet bejelentése az időközi önkormányzati
választáson
A helyi önkormányzati képviselők időközi választásán jelölő szervezetként a választás kitűzésekor a civil szervezetek bírósági nyilvántartásában jogerősen szereplő
- párt,
- egyéb egyesület (a szakszervezet kivételével), valamint
- olyan nemzetiségi szervezet (egyesület, párt és szakszervezet kivételével) vehető nyilvántartásba, amely a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Nektv.) alapján azon túl, hogy a civil szervezetek bírósági nyilvántartásában jogerősen szerepel, alapszabályában - a nemzetiségi önkormányzati választás évét megelőzően legalább 3 éve - rögzített célja a Nektv. 1. mellékletében megjelölt valamely nemzetiség (bolgár, görög, horvát, lengyel, német, örmény, roma, román, ruszin, szerb, szlovák, szlovén, ukrán) képviselete.
A párt, valamint az egyesület és a nemzetiségi szervezet (a továbbiakban
együtt: jelölő szervezet) jelölő szervezetként történő bejelentésére a 2022.
április 21. napjától hatályos, a helyi önkormányzati képviselők és
polgármesterek választásán, valamint a nemzetiségi önkormányzati képviselők
választásán a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának
részletes szabályairól és a választási eljárásban használandó nyomtatványokról
szóló 20/2019. (VII. 30.) IM rendelet és a helyi népszavazási eljárás során a
választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának részletes
szabályairól és a használandó nyomtatványokról szóló 2/2015. (II. 20.) IM rendelet
módosításáról szóló 11/2022. (IV.21.) IM rendelet 1. melléklete
szerinti P3 jelű formanyomtatvány áll rendelkezésre, mely honlapunkról
letölthető. A későbbiekben az adatváltozásokat szintén ezen a nyomtatványon
kell bejelenteni. A jelölő szervezetet a civil szervezetek bírósági
nyilvántartásába jogerősen bejegyzett képviseletre jogosult személy jelentheti
be a helyi választási bizottságnál.
A törvényes képviselőnek (együttes aláírási jog esetén személyeknek) saját kezű aláírásával kell ellátnia a jogszabályban meghatározott P3 jelű formanyomtatványt. A nyomtatványt ezt követően bárki leadhatja a választási szervnél, meghatalmazás nem szükséges.
Nemzetiségi szervezet esetében a szervezet alapszabályát nem kell csatolni a bejelentéshez, azt a választási szervek hivatalból szerzik be.
A közös jelöltet, illetve listát állítani szándékozó jelölő szervezeteknek külön-külön kell jelölő szervezetként bejelentkezniük a nyilvántartásba vételre illetékes választási bizottságnál.
Meghatalmazott
bejelentése
A P3 jelű formanyomtatványt kizárólag a jelölő szervezet bírósági nyilvántartás szerinti törvényes képviselője írhatja alá. A bírósági nyilvántartás szerinti törvényes képviselő a P3 jelű formanyomtatvány (10) pontjában a jelölő szervezettel kapcsolatos nyilatkozat megtételre jogosult képviselőt nevezhet meg (a továbbiakban: meghatalmazott).
A bírósági nyilvántartás szerinti törvényes képviselő, valamint a P3 jelű formanyomtatvány (10) pontjában megadott, nyilatkozattételre jogosult képviselő további meghatalmazottakat jelenthet be a választási szerveknél. A közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt (csoportos) meghatalmazásokat a jelölő szervezet nyilvántartásba vételére jogosult választási bizottság mellett működő választási irodához kell eljuttatni hivatali időben.
A képviseleti jogosultság tovább delegálásához használható meghatalmazás mintája elérhető honlapunkon. A bírósági nyilvántartás szerinti törvényes képviselő(k), valamint a fentiek szerint bejelentett meghatalmazottak adatait a választási iroda rögzíti a választások informatikai rendszerében, így e személyek – a személyazonosságuk igazolását követően – eljárhatnak a választási szervek előtt.
Fentieken túl, az informatikai
rendszerben feltüntetett képviselők írásban (közokiratba vagy teljes bizonyító
erejű magánokiratba foglalva) továbbadhatják a meghatalmazást további
képviselőknek, akik e meghatalmazás bemutatása mellett és tartalma szerint
jogosultak a jelölő szervezet nevében eljárni a választási szervek előtt. A
jelölő szervezet képviselője aláírásának hitelességét a választási szervek nem
ellenőrzik, további okiratok (aláírási címpéldány stb.) becsatolását nem
kérhetik.
A
jelölő szervezet nyilvántartásba vétele
A jelölő szervezetet az időközi önkormányzati képviselőválasztás esetén az időközi választással érintett, területileg illetékes helyi választási bizottságnál kell bejelenteni. A bejelentés a P3 jelű formanyomtatványnak a választási bizottság mellett működő választási irodának való átadását jelenti.
A bejelentett szervezet létezését és adatainak hitelességét a civil szervezetekbírósági nyilvántartásában a választási iroda ellenőrzi. A nemzetiségi szervezet bejelentésekor a szervezetnek nyilatkoznia kell arról is, hogy a szervezet megfelel a nemzetiségi szervezettel szemben a nemzetiségek jogairól szóló törvényben támasztott követelményeknek.
A jelölő szervezetek nyilvántartásba vételére az időközi önkormányzati választás helye szerinti helyi, illetve területi választási bizottságok jogosultak. Időközi önkormányzati képviselő-választás esetén a helyi választási bizottság jár el a jelölő szervezet nyilvántartásba vétele során.
Amennyiben a szervezet bejelentése minden jogszabályi feltételnek megfelel, a választási bizottság legkésőbb a bejelentést követő negyedik napon nyilvántartásba veszi.
Az időközi önkormányzati képviselő-választáson használandó nyomtatványok (pl.: jelölő szervezet bejelentése P3, egyéni jelölt bejelentése E2, ajánlóív igénylése A4, MEGBÍZÁS helyi választási bizottság tagjának, MEGBÍZÁS szavazatszámláló bizottság tagjának) a www.valasztas.hu oldalról, az alábbi elérési útvonalon keresztül letölthetőek:
https://www.valasztas.hu/idokozi-helyi-onkormanyzati-valasztas4
A jelölő szervezet bejelentésével kapcsolatos tájékoztatás a www.valasztas.hu oldalról, az alábbi elérési útvonalon keresztül
letölthető:
https://www.valasztas.hu/idokozi-helyi-onkormanyzati-valasztas
A jelöltállítással kapcsolatos információk a www.valasztas.hu oldalról, az alábbi elérési útvonalon keresztül letölthető
(az egyéni választókerületi jelölt linket kell megnyitni):
https://www.valasztas.hu/idokozi-helyi-onkormanyzati-valasztas1
A jelölő szervezetekre, jelöltekre vonatkozó határidők
I. A választási bizottságok
1. A választási bizottság megbízott tagját a helyi választási bizottság elnökénél, a szavazatszámláló bizottság megbízott tagját a helyi választási iroda vezetőjénél kell bejelenteni 2022. június 17-én (péntek) 16.00 óráig. [Ve. 30. § (1) és (2) bekezdés].
II. A jelöltállítás
1. Azt a
szervezetet, amely jelöltet kíván állítani, a választás kitűzését (2022.
április 12.) követően jelölő szervezetként be kell jelenteni a helyi választási
bizottságnál. [Ve. 307/D. §]
2. Az ajánlóívet a
független jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve a jogerősen
nyilvántartásba vett jelölő szervezet a helyi választási irodától igényelheti a
választás kitűzését (2022. április 12.) követően. [Ve. 120. § (2) bekezdés]
3. A helyi választási
iroda az igénylését követően haladéktalanul, de legkorábban 2022. május 7-én
(szombat) átadja az igénylő, vagy a jelöltként indulni szándékozó
választópolgár részére az általa igényelt mennyiségű ajánlóívet. [Ve. 121. §
(2) bekezdés]
4. Az
egyéni választókerületi jelöltet legkésőbb 2022. május 23-án (hétfő) 16.00
óráig kell bejelenteni. [Ve. 307/G. § (1) bekezdés]
5. A független jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve a jelöltet állítani szándékozó jelölő szervezet a rendelkezésére bocsátott összes ajánlóívet köteles átadni a helyi választási irodának 2022. május 23-án (hétfő) 16.00 óráig. E kötelezettség elmulasztása esetén a helyi választási bizottság hivatalból eljárva bírságot szab ki. Nem szabható ki bírság a legkésőbb 2022. május 24-én (kedd) 16.00 óráig benyújtott, ajánlást nem tartalmazó ajánlóív után [Ve. 124. § (2)-(3) bekezdés]
III. A választási kampány
2. A szavazóköri
névjegyzékben szereplő választópolgárok nevét és lakcímét – a Ve. a 89. §
rendelkezéseire is figyelemmel – az egyéni jelölt kérésére - az érintett
választókerületre kiterjedően - a helyi választási iroda öt napon belül, de
legkorábban a Ve. 132. § szerinti nyilvántartásba vétele jogerőre emelkedését
követően átadja. [Ve. 153. § (1) bekezdés]
3. A 2. pont szerinti
adatszolgáltatás adatait a nyilvántartásba vett jelölt legkésőbb 2022. június
26-án (vasárnap) 16.00 óráig köteles megsemmisíteni, és az erről készült
jegyzőkönyvet három napon belül köteles átadni a helyi választási irodának.
[Ve. 155. § (2) bekezdés]
4. A szavazóhelyiségben, valamint a
szavazóhelyiséget magában foglaló épületben, a szavazóhelyiséget magában
foglaló épületnek a szavazóhelyiség megközelítését szolgáló bejáratától
számított 150 méteres távolságon belül közterületen, valamint e területen kívül
az e területen belül tartózkodó választópolgár választói akaratának
befolyásolására alkalmas módon nem folytatható kampánytevékenység 2022. június
26. napján. [Ve. 143. § (1) bekezdés]
5. 2022. június 26-án (vasárnap)
választási gyűlés nem tartható. [Ve. 145. § (2) bekezdés]
6. 2022.
június 26-án (vasárnap) politikai reklámot nem lehet közzétenni. [Ve. 147. §
(4a) bekezdés]
7. 2022.
június 26-án (vasárnap) a közvélemény-kutatást végző személy abba az épületbe,
amelyben a szavazóhelyiség van, nem léphet be, a választópolgárokat semmilyen
módon nem zaklathatja, és csak az épületből kilépőket kérdezheti meg. Az ilyen
módon készített közvélemény-kutatás eredményét (exit poll) is csak a szavazás
befejezése után szabad nyilvánosságra hozni. [Ve. 150. §]
8. A plakátot az, aki
elhelyezte, vagy akinek érdekében elhelyezték 2022. július 26-án (kedd) 16.00
óráig köteles eltávolítani, vagy ennek elmaradása esetén az eltávolítás
költségét viselni. [Ve. 144. § (7) bekezdés]
Kapcsolódó dokumentumok
Ügyfélfogadási rend
Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban
Érvényes 2021. július 15-től
A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma
: 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat
: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30
A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30
Kérjük, foglaljon előre időpontot!
A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.
Online időpontfoglalás az Anyakönyvi irodához és az Adóügyi irodához:
https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu
Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.
Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?
Online: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán
Pénztár
A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.
Anyakönyvi iroda
Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:
-
az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
-
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb
anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken:
https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66
Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):
Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes
időpontfoglalásra nincs szükség.
Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)
Az alábbi időpontokban előzetes
időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30