- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- Karácsony Sándor Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Szervezeti egységek
Humánszolgáltatási Ügyosztály - Családtámogatási Iroda
A járványhelyzetnek megfelelő ügyfélfogadási rendről itt olvashat részletesen: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyfelfogadas
___________________
Közérthető tájékoztató az igényelhető támogatásokról:https://old.jozsefvaros.hu/hasznos/75246/tajekoztato-onkormanyzati-tamogatasokrol
Igényeljen önkormányzati támogatást online! https://old.jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30
Az ügyfélváróban egyszerre maximum 10 fő tartózkodhat.
A Családtámogatási Irodán történő várakozás során az ügyfelek kötelesek a 1,5 méteres védőtávolságot betartani. Az ügyfelek fogadásának sorrendjét sorszámos rendszer biztosítja. Az utolsó sorszám legkésőbb az ügyfélfogadási idő lejárta előtt 15 perccel adható ki.
A Családtámogatási Iroda szakmai tevékenységét meghatározó főbb jogszabályok:
- A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (Szt.),
- A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) számú Kormány rendelet,
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL törvényben (Ákr.),
- A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.)
- A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) számú Kormány rendelet,
- A pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól szóló 10/2015. (III.01.) önkormányzati rendelete (ÖR),
- A szénmonoxid érzékelő berendezés igénylésére vonatkozó feltételekről szóló 32/2019. (VIII.22.) önkormányzati rendelete.
A Családtámogatási Iroda többek között az alábbi hatósági feladatokat látja el:
1. , 2. Települési és rendkívüli települési támogatás valamint szénmonoxid érzékelő:
3. Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázat:
4. Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
A támogatások igénybevételének feltételeiről, a csatolandó mellékletekről részletes tájékoztatót talál itt: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/132
Az aktuális ügyfélfogadási rendről itt tájékozódhat: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyfelfogadas
- A Családtámogatási Iroda szakmai tevékenysége során Ákr.-ben foglalt eljárási rend szerint folytatja le az egyes hatósági eljárásokat.
- Az Ákr. szerint az általános ügyintézési határidő 60 nap, amelyet a beadványnak a hatósághoz történő érkezésétől kell számítani, az érdemi döntés közlésének napjával bezáróan (postázás, közvetlen átadás). Sommás eljárásban (a hiánytalanul előterjesztett kérelem és mellékletei, valamint a hatóság rendelkezésére álló adatok alapján a tényállás tisztázott és nincs ellenérdekű ügyfél) az ügyintézési határidő 8 nap.
- Az Szt. 16. § alapján a szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes.
A Családtámogatási Iroda által fenntartott adatbázis:
Ügyfélfogadás
Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek |
13.30-18.00 | 8.15-16.30 | 8.15-11.30 |
Elérhetőségek
Cím: 1082 Budapest Baross u. 66-68. (bejárat a Német utca felől)
Telefon: 459-2277, 06-20-539-0533
E-mail: szocialis@jozsefvaros.hu
Munkatársak
Név Munkakör | Telefon |
---|---|
irodavezető | 210-0130/13 |
irodavezető-helyettes | 210-0130/19 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/21 |
ügykezelő | 210-0130 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/14 |
ügyintéző | |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/16 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/83 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/15 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/31 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/17 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/18 |
ügyintéző | 210-0130 |
szociális és gyermekvédelmi támogatási ügyintéző | 210-0130/20 |
Kapcsolódó ügyek
Ügyfélfogadási rend
Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban
Érvényes 2021. július 15-től
A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma
: 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat
: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30
A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30
Kérjük, foglaljon előre időpontot!
A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.
Online időpontfoglalás az Anyakönyvi irodához és az Adóügyi irodához:
https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu
Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.
Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?
Online: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán
Pénztár
A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.
Anyakönyvi iroda
Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:
-
az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
-
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb
anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken:
https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66
Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):
Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes
időpontfoglalásra nincs szükség.
Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)
Az alábbi időpontokban előzetes
időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30