Ügyintézés:  - Ügyfélfogadás  - E-Ügyintézés  - Ügyleírások  - Online időpontfoglalás Hasznos Szóljon bele Költségvetés:  - Költségvetés közérthetően  - Részvételi költségvetés 16 Akciónap Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság  - Józsefváros Újság  - Józsefváros Újság (2021. szept 30-ig)  - Józsefváros Újság megjelenések (PDF) Józsefváros összefog Civil Városfejlesztés:  - Városkép  - Múlt-Jelen  - Zöld 8  - Csarnok Negyed  - Orczy negyed program  - A VIII. kerület védett épületei, építészeti értékei listája English
KERESÉS

Tervtanács

A polgármesternek a jogszabályi környezet lehetőséget biztosít, hogy településképi véleményezési eljárást folytasson le. Bizonyos, jogszabályban előírt esetekben csatolni kell a kerületi önkormányzat polgármesterének településképi véleményét. A településképi vélemény alapja a helyi tervtanács vagy a főépítész véleménye. Továbbá egyes településképi bejelentési eljárásoknál is szükséges kikérni a helyi tervtanács véleményét.

Többek között a teljes homlokzat felújítást, tetőtér beépítést, emeletráépítést, új épület építési engedélyezési tervét, beépítési mesterterveket véleményezi a tervtanács. A teljes listát az 1/2022 (I.20) sz. önkormányzati rendelet (ld: letölthető dokumentumok) 3. §-a tartalmazza. Az üléseken szavazati joggal rendelkezik a tervtanács elnöke (általában a Főépítész) és a tervtanácsi tagok (minimum 3 tag). Emellett az ülésre meghívásra kerülnek többek között az érintett tervezők, beruházók, a tervvel érintett terület civil szervezeteinek képviselői, az érintett ingatlan közvetlen szomszédos házainak közös képviselői, Budapest Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal Kerületfejlesztési, Környezet- és Klímavédelmi Bizottság illetékes munkatársai, az érintett önkormányzati képviselő, a jegyző és az alpolgármester is.

A tervtanácsi ülésen (a hivatalos úton benyújtott) tervek kerülnek bemutatásra, így minden résztvevő betekintést nyerhet az építészeti-műszaki tervdokumentáció tartalmába. Előzetesen csak a tervtanácson szavazati joggal rendelkező tagok kapják meg a tárgyalandó terveket, mivel a 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról 1. § (2) pontja alapján a szerzői jog védelme miatt a benyújtott tervek nyilvánossá tételére nincs lehetőség.

Az üléseken tervtanácsi vélemények születnek, melyet az ülések meghívójával együtt a „Tervtanácsi ülések” fül alatt találják.

Tervtanácsi ülést az Önkormányzat Városépítészeti Irodája kéthetente, szerdánként tart. Az esedékes ülés időpontjáról kérjük, érdeklődjön az illetékes ügyintézőnél.

A tervhez csatolandó a letölthető dokumentumok között megtalálható kérelem formanyomtatvány. Emellett a szükséges, benyújtandó építészeti-műszaki dokumentáció minimális tartalmáról is tájékozódhat a letölthető dokumentumok között. A beküldés engedélyes tervek esetében csak az ÉTDR rendszeren keresztül történhet, egyéb esetben pedig e-papíron keresztül. Kérjük, hogy beküldés előtt a tervtanács időpontjáról telefonon érdeklődjenek az alábbi elérhetőségen!

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
ügyintéző: tervtanács, szobrok, emléktáblák, helyi építészeti értékek védelme
visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Online időpontfoglalás az Anyakönyvi irodához és az Adóügyi irodához:
https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben