- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- Karácsony Sándor Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Kérelem közterület használatához
Közterület-használati kérelem benyújtására az alábbiak szerint van lehetőség:
A közérthető összefoglaló arról, mihez kell közterület-használati hozzájulás vagy bejelentés itt elérhető >>>
A kérelmet a kérelmezett közterület-használat kezdő időpontja előtt, a hét napot meg nem haladó közterület-használat esetén legalább 8 munkanappal, a hét napot meghaladó közterület-használat esetén pedig legalább 15 nappal korábban kell benyújtani.
A kérelem benyújtásának módja
- Gazdasági társaság esetén
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal/ részére szóló kérelmét/beadványát kizárólag elektronikus módon terjesztheti elő.
Elektronikus kapcsolatfelvételre azonosítást követően az adott szervezet Cégkapuján keresztül van lehetőség oly módon, hogy a honlapon szereplő űrlapot a szervezet nevében elektronikusan ú.n. e-papíron https://epapir.gov.hu/ kerül eljuttatásra a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal hivatali kapujára.
- Egyéni vállalkozó esetén
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 8. § (1) bekezdése és 9. § (1) bekezdése értelmében a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal részére szóló kérelmét/beadványát kizárólag elektronikus módon terjesztheti elő.
Elektronikus kapcsolatfelvételre azonosítást követően Ügyfélkapun keresztül van lehetőség oly módon, hogy a honlapon szereplő űrlap elektronikusan ú.n. e-papíron https://epapir.gov.hu/ kerül eljuttatásra a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal hivatali kapujára.
- Természetes személy esetén
Tájékoztatom, hogy a hatályos jogszabályok értelmében (az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 8. § (1) bekezdés és 10. §)- a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal részére szóló kérelmét/beadványát személyesen, postai úton írásban, vagy elektronikus módon terjesztheti elő.
Elektronikus kapcsolatfelvételre azonosítást követően az Ügyfélkapun keresztül van lehetőség oly módon, hogy a honlapon szereplő űrlap elektronikusan ú.n. e-papíron https://epapir.gov.hu/ kerül eljuttatásra a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal hivatali kapujára.
Az e-mailen történő kapcsolatfelvétel nem minősül elektronikus ügyintézésnek.
Külön közterület-használati hozzájárulás nélkül, a tevékenység megkezdését megelőző 72 órán belül, de legkésőbb a használat megkezdésével egyidejűleg, bejelentés alapján használható közterület a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet 8.§-ában foglalt esetekben:
- a magánszemély által, saját tulajdonában álló ingatlanhoz kapcsolódó tevékenységhez konténer elhelyezése céljából egy napot meg nem haladó közterület-használat esetén;
- közérdekből elhelyezett építményekhez, közérdekből végzett tevékenységhez kapcsolódóan a rendeletben felsorolt esetekben, ideértve különösen a statikus vagy más szakértő, hatóság által megállapított élet- és balesetveszély megszüntetését, elhárítását szolgáló, 30 naptári napot meg nem haladó közterület-használatot;
- politikai -, civil-, szociális tevékenységhez kapcsolódóan a rendeletben felsorolt esetekben.
A bejelentés módja
- magánszemély által bejelentés benyújtása történhet személyesen, postai úton írásban, vagy elektronikus úton keresztül ú.n. e-papír rendszeren keresztül: https://epapir.gov.hu/
- gazdasági társaságok, politikai -, civil-, szociális tevékenységet végző szervezetek esetén cégkapun keresztül ú.n. e-papír rendszeren keresztül: https://epapir.gov.hu/
Letölthető dokumentumok
- Kérelem közterület-használathoz
- Közterület használati tájékoztató melléklet
- Közterület-használati bejelentőlap - életveszély elhárításhoz
- Közterület-használati bejelentőlap - konténer magánszemélyek részére
- Közterület-használati bejelentőlap - politikai civil szociális tevékenység
- Közterületek használatáról és használatának rendjéről szóló 4/2020 rendelet
- Társasházi nyilatkozat
Headline
...
Ügyfélfogadási rend
Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban
Érvényes 2021. július 15-től
A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma
: 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat
: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30
A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30
Kérjük, foglaljon előre időpontot!
A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.
Online időpontfoglalás az Anyakönyvi irodához és az Adóügyi irodához:
https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu
Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.
Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?
Online: https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán
Pénztár
A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.
Anyakönyvi iroda
Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:
-
az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
-
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb
anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken:
https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66
Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):
Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes
időpontfoglalásra nincs szükség.
Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)
Az alábbi időpontokban előzetes
időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30